onsdag, september 27, 2006

Man vet aldrig...

...Hur det blir till slut...

Min kara mamma sa till mig harom ett tag sen
"Tank om nan hade sagt till dig nar du gick sista gymnasiearet pa musiklinjen att du skulle hamna i Liverpool och jobba som forsakringsradgivare efter att forst ha jobbat pa Microsoft".

Ja tank... Emma, 18 ar, hade nog varit valdigt tveksam till hela idén.
Emma anno 2001 visste iofs inte vad hon vill gora med sitt liv (inte for att Emma anno 2006 vet heller), men att jobba at Microsoft och Norwich Union var nog inget hon ville.

Men sa blir det ibland. Det ar val trots allt kanske battre att go with the flow, gora det som kanns ratt just da, an att bestamma sig vad man vill gora och halla fast vid det aven om det kanns helfel. Typ "jag har sagt hela mitt liv att jag vill bli lakare, sa nu ska jag banne mig plugga de resterande 7 aren aven fast jag hatar det". Da testar jag hellre olika saker och hoppas pa att till slut hitta nat jag kanner mig hemma i.

Saying that, jag kanner att jag borde "gora nat" av mitt liv. Fragan ar bara vad...

Forslag, nan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ems. Jag hade skrivit ett jätte långt inlägg, men datorn bråkade och det försvann.. Summan av kardemumman var i alla fall att du skulle skicka ett mail till mig, för jag har slarvat bort din mailadress(f'låt), så skulle du skriva din riktiga adress också för jag har ett brev (jättegammalt) till dig som inte är skickat än.. Första inlägget var mycket roligare skrivet men min humor tog slut. Puss på dig!

Anonym sa...

Hej bejb.. så du har oxå hittat till bloggens värld?.. allt bra med dej?, leker livet i liverpool?.. du får svara på mailen ist. :).. å keep up the good blogging :)