onsdag, februari 16, 2011

Zigenare

Och som pa bestallning har jag ett Z att borja min rubrik med.

Kom ett gang Zigenare och slog upp lager bakom ett av vara kontor idag. Dom ska visst bara stanna till sondag, da dom ska ta farjan till Irland.

Vet faktiskt inte hur det ar i Sverige, men har ses Zigenare som brottsbenagna och man vill inte ha dom nara sin egendom. Sa dom har skaffat extra las pa jobbet och polisen har redan varit dar...

Och nar vi anda ar inne pa samtalsamnet, gar det just nu en valdigt intressant serie har, My Big Fat Gypsy Wedding. Finns kanske i Sverige ocksa? Tyvarr visar den Zigenare i ratt daligt ljus och jag ar saker pa att alla inte ar analfabeter och bakatstravande som de portratteras...


Marangbakelser pa hog niva!



(Och nej mamma, tydlingen ingen X-Factor sen vi bytte harddisk...)

2 kommentarer:

jill sa...

Hur bra ar inte de dokumentarerna da? Jag sag precis tisdagens program - Appleby Horse Show here I come! lol
Jag antar att de ar vid Leonard och inte Priory? Jag ar namligen inne ikvall och tycker inte att 'grabbing' ser vidare trevligt ut..

Anonym sa...

I Sverige får man inte kalla dom Zigenare utan man måste säga Romer annars är man rasist. Här ses dom också enligt min erfarenhet som bovar.