fredag, september 29, 2006

Allt eller inget

Idag har jag blivit erbjuden tva jobbintervjuer. Fran tva olika Recruitment Agencies. For samma jobb. Men halla? Forst inget pa typ tusen ar, sen tva pa samma dag, och samma jobb. Iofs finns det kanske inte sa manga svensktalande personer i Liverpool som soker jobb just nu, men anda.

Och det mest bisarra: Jobbet ar som svensktalande c/s at ett UNGERSKT flygbolag. Halla? Telefon och mail support, eller snarare typ bekrafta och andra bokningar osv. Later helt ok. Lonen ar typ samma lika som har. Lite mindre men inga helger, sa det ar ju skont iaf. Dessutom tydligen mojlighet att jobba overtid for lite extra pengar, och det ar ju alltid valkommet.

Fredag eftermiddag, 46 minuter kvar pa jobbet. Osregn. Hurra.

Och telefonen ringde just. Blev erbjuden ett jobb till. Fransktalande. Eeehh? Men hon skulle kolla om dom behovde Skandinaver ocksa.

Oh well, det loser sig, sa mannen som sket i vasken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vaddå "telefonen ringde", så fungerar det då INTE här i stan.. "hej, vill du jobba hos mig?" det är snarare "åååååååh, snälla snälla snäälla kan jag få jobba hos dig, jag gör vad som helst.. jag tvättar dina strumpor bara du gER MIG ETT JOBB!!!" eller så.. inte för att jag är desperat efter jobb eller så.. näe.