onsdag, oktober 11, 2006

National Insurance Number

Vet inte om ni vet hur det funkar, men har maste man ha ett NIN, typ som ett personnummer hemma, fast det talar aven om hur mycket skatt man betalar och vem man ar osv.

Man betalar aven en NI avgift varje manad, dras automatiskt fran lonen. Gar till polisen, brandbilar, sjukvard, vagarbeten (tror jag) osv. Jag har alltid betalat den avgiften, sa det ar inget problem, men jag ska bara skaffa ett nummer...

Jag har alltsa inte haft nat hittills. Jag hade ett tillfalligt nar jag jobbade at Microsoft, men nu ar det val kanske dags att ta mig i kragen... Har ett mote kvart i tre idag.

De behover foljande:
-Pass
-IDkort
-Brev fran arbetsgivaren
-Anstallningskontrakt
-Lonebesked
-Hyreskontrakt
-Brev som bekraftar addressen

Jag har:
-Pass
-IDkort
-Brev fran arbetsgivaren
-Lonebesked men bara till gamla adressen
-Hyreskontrakt, men bara till gamla adressen
-Brev som bekraftar adressen (hoppas jag, ska ga till banken innan jag aker)

Hoppas att dom tycker att det ar ok?

1 kommentar:

Anonym sa...

oroa dig inte för mina djupdykningar i otäcka ämnen - man får skämta om indier iallafall hemma hos mig...kram