tisdag, september 11, 2007

Coast 2 Coast

Jag ar makta stolt ska ni veta.

Har cyklat 156 miles over fyra dagar i sallskap med Neil, Andy, Tracy, Jill (nej, inte du Jill, en annan Jill) och Rob. Fran Whitehaven i Cumbria till Sunderland. Eller tvars over England fran the Irish Sea till the North Sea. Eller genom the Lake District och over the Pennines. Kalla det vad ni vill men tufft var det! Fast vi hade hur roligt som helst! Vissa backar var rent overjavliga, det mest kravande jag gjort i mitt liv. Men nedforsbackarna efterat gjorde alltihopa vart det.

Men som man sager, en bild sager mer an tusen ord, sa:


Dag 1: Whitehaven till Keswick, 33 miles. Ratt tuff men overkomlig. Neil ramlade.


Morgonstarten dag 1

Jag, Jill och Tracy

Utsikt

Far! Baaaaa...

Utsikt

Vagen svangde, men inte Neil!


Dag 2: Keswick till Langwathby, 31 miles. Toppen dag, ganska latt cykling och soligt.


Morgonstarten dag 2

Dimmiga berg

Kul hade vi iaf!

Utsikt

Andy fejkar ett fall

Neil fejkar ett fall - snyggare an det riktiga maste sagas!

Andy's efternamn ar Armstrong, 'nuff said!


Dag 3: Langwathby till Hamsterley, 50 miles. Den fysiskt mest kravande dagen i mitt liv. Men ratt roligt anda...


Morgonstarten dag 3

Jag och Neil pa cykeln

Robs tur att ramla. Han skyllde pa Jill och Tracy.

Tracy forsoker hjalpa Rob upp.

Utsikt

Pa toppen av Hartside efter den storsta klattringen (1900 feet) pa hela C2C.


Dag 4: Hamsterley till Roker (Sunderland), 42 miles. Sista dan och mest nedfor, valdigt trevligt!


Morgonstarten dag 4

Vi pausar lite.

Antligen framme!

Pojkarna vid slutmalet.

Andy badade. Med kladerna pa.


And that, good folks, is it! Eller allt for den har gangen iaf, finns ratt manga fler bilder att valja pa... =)

Inga kommentarer: