torsdag, oktober 14, 2010

Vanner


Tank sa fantastiskt att jag ar lika nara van med folk jag inte bott i samma land som pa sju ar. Finaste ni.

Det var ju alltsa i forrgar sju ar pa dagen sedan jag flyttade till Liverpool och idag sju ar sedan jag borjade pa the Picket. Minns det fortfarande som igar. Jag tog en promenad runt svenska kyrkan dagen efter jag kom dit och hade min grona huvtroja pa mig och var supernojd att jag inte behovde ha jacka pa mig. Tittade runt, hittade ett Kwik-save och kopte lite mat och tyckte att livet var allmant bra. Men jag var scared shitless.

Mitt mantra dom forsta veckorna nar det blev tufft och jag hade hemlangtan var "det ar bara for fem manader". Repetera valfritt antal ganger. Och det blev ju bra till slut.


Nostalgitripp - Vaggen bakom Phils skrivbord pa the Picket:




1 kommentar:

Mamma sa...

Du har gjort det bra - i England också!
(Och jag som var så impad för att du verkade så orädd. Får vara ännu mer impad att du döljde det då.)