onsdag, november 10, 2010

Kallt och jobbmote


Endast tre plusgrader ute, kallt varre! Men sno har vi inte iaf och ser inte ut som att bilen behover skrapas. Alltid nat, antar jag.

Mote nu pa morgonen, som ni kanske vet har jag hand om alla som borjar jobba hos oss deras forsta dag, pratar om Carpenters och om vem som ar vem och gor vad. Visar lite system, tar dom pa en rundtur runt byggnaden etc. Sa nu har dom bestamt att vi ska ha sex nya anstallda pa mandag. Klurigt liksom, min semester var redan bokad. Sa tji fick dom.

Problemet ar bara att nan maste ju ta hand om dom. Sa jag har mote med en kvinna fran personalavdelningen (gud vad langt, pa engelska sager man HR) som ska ha introduktionsdagen i min franvaro. Men hon har aldrig gjort det forr, sa jag har skrivit ut alla papper som behovs och arrangerat med IT osv, sa vi ska iaf traffas nu pa morgonen for att ga igenom vad hon behover gora. Blir forhoppningsvis OK.

Kanske tom sa att jag slipper gora dom i fortsattningen, vore toppen! Det var roligt dom forsta gangerna och kul att ha ett ansvarsfullt jobb, men det ar saaaa trakigt. Jag har gjort typ 10-15 stycken nu och man sager samma sak varje gang. Nej usch, borjar nan annan gora dom gar det jattebra!

Aja, in i duschen och sen gora mig redo. Har en timme kvar tills jag behover aka, det ar i det andra kontoret som ar narmare mig, sa tar bara typ sju minuter dorr till dorr, fem minuters korning typ.

Ha en bra dag horni!

1 kommentar:

Mamma sa...

Helt OK att säga HR i Svergie med!