fredag, december 17, 2010

Dag 21: Ett annat ögonblick

St Patrick's Day 2006. 17 mars alltsa. Liverpool firar alltid ratt mycket, eftersom det bor sa manga irlandare har.

Sa vi var ute pa krogen. Jag, Chris och Lee gick till Bumper. Jag hade bestamt mig for att det skulle bli sista stallet innan jag gick hem, for pojkarna borjade bli ratt fulla och jag iddes inte ta hand om dom. Aven Bumper var fullt. Det var ko, tror jag tillochmed.

Nar vi val kom in hamnade vi precis vid dorren. Lee gick till baren for att kopa drinkar.

Nasta sak jag minns ar att jag star utanfor Bumper med bloder forsande langs handen och har forjavla ont i fingret. Som ser lite konstigt ut. Alla har mer eller mindre panik (inklusive mig). Ambulansen kommer och tar mig till sjukhuset. Morfin, rontgen och inlaggning. Chris var varldens basta van och holl mig sallskap anda upp pa avdelningen.

Dagen efter blev det operation och mer morfin. Neil kom och hade varldens samsta samvete for att han missat alla mina samtal kvallen fore. Jag ringde mamma och fragade om hon var medveten om att hon numera hade en dotter med 9.75 fingrar. Ja, jag ar en snall dotter.

Ja, for er som inte redan visste vart det har skulle barka han sa lyckades jag alltsa knipsa av en fingertopp i den tunga pubdorren i typ ek nar nan smallde igen den. Och sahar ser det ut idag, ca en cm kortare an det andra lillfingret:

Inga kommentarer: