tisdag, december 21, 2010

Dag 24: Det här får mig att gråta

En dag sent, jag vet. Men jag gick och la mig vid sjutiden igar..

Sa vad far mig att grata da? Short and Sweet: Allt.

I nagot langre version:

Lyckliga slut i filmer. Hacka lok. Gräl. Brollop. Olyckliga slut i filmer. Begravningar. Viss musik. Mastercard-reklam. TV-serier. Vissa foton. Nar folk ar omtanksamma. Hemlangtan.
Edit - eller kanske Add-it - efter mammas kommentar och mer fundering: Skolavslutningar. Lucia- och julpsalmer. Nostalgi. Ilska. Frustration. Nar Richard Gere kommer akande i limon i slutet av Pretty Woman.

Men mest av allt - avsked. Jag kanske ar varldens samsta pa saga hejda. Sa om ni nansin undrar varfor jag liksom ar extra glad nar jag ska aka sa ar det for att annars stortjuter jag... Jag vet inte hur manga ganger jag slappt av folk pa flyget/taget har och sen suttit i bilen och gratit ogonen ur mig. Detta galler aven avsked nar jag vet att vi snart ses igen, inte bara nar jag vet att det ar nagra manader till nasta gang... Sa det ar alltid lika jobbigt att saga hejda till Neil nar jag sker till Sverige utan honom, aven om jag egentligen vet att jag faktiskt inte kommer att ha tid att sakna honom speciellt mycket nar jag val ar dar, och framforallt for vi ses ju igen pa nagra dar/ett par veckor... Skumt, det dar.

1 kommentar:

Mamma sa...

...skolavslutningar, julmirakel-filmer, lyckliga barn - och rädda barn, lucia och julpsalmer, nostalgi ... och frustration...