tisdag, maj 31, 2011

Arla Morgon

Usch. Mandagmorgon ar inte min favorittidpunkt pa veckan. Ja, jag vet att det ar tisdag, men eftersom vi var lediga igar sa kanns det likafullt som en overjavlig mandagmorgon.

Ska gora mig lite fin och susa ivag till jobbet for att ta emot sju nyanstallda. Kanns som att det ar allt jag gor nufortiden, tar hand om nyanstallda. Alla sju ska inte till var avdelning men fyra ska, sa jag har minst atta pers att ta hand om pa heltid nu tills jag aker till Sverige. Kanns lite tungt faktiskt, ar jobbig hjarngympa att hela tiden masta vara pa topp, pa glatt humor och fa en miljon fragor stallda till sig per dag.

Men, det ar val det som ar mitt jobb numera, kanns bara som att jag aldrig har tid att ta hand om dom som redan ar anstallda och behover lite mer stod, for att inte tala om allt pappersarbete jag skulle behova och vilja gora...

Nej, nu ska jag sluta klaga - jag har ju iaf ett jobb och egentligen gillar jag ju det jag gor. Jag skyller allt pa att det ar mandagmorgon pa en tisdag.

Inga kommentarer: