måndag, juni 13, 2011

1222 - Oklar Recension

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen fortsatta lasa den mycket spannande boken 1222 av Anne Holt.

Jag ar drygt 100 sidor in och recensionen ar darfor inte helt fardig men an sa lange tycker jag att boken ar fantastiskt bra! Enligt framsidan av boken sager Daily Mirror foljande:
"Like a mash-up of Stieg Larsson, Jeffery Deaver and Agatha Christie."

Och The Times sager:
"An homage to Miss Marple - or Miss Marple as a badass, paralysed Norwedian lesbian detective."

An sa lange haller jag med fullstandigt, och vad finns det da att inte gilla? Miss Marple meets Lisbeth Salander liksom!

I korthet sparar ett tag ur mitt i en snostorm uppe i norska bergen, nara Bergen. Alla passagerare overlever men blir insnoade pa ett hotell. Och en av dom mordas. *Insert drum roll* Mycket valskriven so far och me like!

Som sagt, 1222 (jag haller over sista tvaan. Rookie Mistake och jag ber sa mycket om Burtrask).

Inga kommentarer: