onsdag, augusti 31, 2011

Rödbetor, mozzarellaost och bacon

Har nu atit lunch och det var jattegott. Finns massor kvar till Neil nar han kommer hem sen ocksa, duktig hemmafru som jag ar...

Sa har gor jag:


1: Koka rodbetorna. Dom kommer i fempack pa Asda, sa jag gor fem stycken.


2. Skiva mozarellaost och stek tarnat bacon. Skar rodbetorna i klyftor.


3. Lagg rodbetorna och baconet i en ugnsform. Salta efter behag (kanske inte riktigt lika mycket som Farbror Melker eller Signes pappa).


4. Lagg pa osten.


5.
Stoppa in i ugnen. Jag har var gasugn pa max och lamnar tills osten ar smalt.


6. Tada!


7.
Lagg pa tallrik - ar myyycket godare an det ser ut!


Bonusinformation (kansliga lasare varnas etc):
Ditt toalettbesok sadar en 8-10 timmar senare kommer att vara mycket intressant...

1 kommentar:

s. sa...

Haha, som min pappa?