tisdag, september 27, 2011

Hjälp

Ja, jag ar vaken. Eller, jag har varit vaken till och fran sen halv tio och uppe i en dryg timme. (Undrar varfor man sager "jag ar uppe" nar jag ju faktiskt gatt ner fran sovrummet?)

Pratat med rekryteringsfirman om det dar jobbet, och ja, jag vill ha mer pengar an dom erbjuder. Men hon ska se om dom kan tanka sig att oka lite. Jag tror att det ar ett bra foretag men jag maste ju betala mina rakningar ocksa... Det ar ju som ni sager dock, ett bra dilemma. Jag har lite allvarliga funderingar pa att se om jag skulle fa jobba deltid for dom i tre manader tills mitt kontrakt gar ut. I sa fall skulle jag kunna tjana lite extra pengar, och ha ett jobb att utvecklas i pa lang sikt. For foretaget verkar toppen.

Problemet ar bara att jag skulle jobba typ 60-timmarsveckor, men det skulle ju kunna vara vart det med tre "jobbiga" mandader pa lang sikt? Vad tror ni? Orkar man jobba 60 timmar per vecka i tre manader? Dessutom, skulle jag behova vara ledig ett tag kan jag ju bara ta lite ledigt fran nat av jobben ett par dagar?

Som mamma sa, decisions decisions...

Inga kommentarer: