måndag, oktober 17, 2011

Couples Terapy?

Ligger i sängen i mörkret och spelar  Angry Birds. Neil snusar gott bredvid mig. Vi har haft en sån där kväll när vi pratar om viktiga saker. Hur vi mår i förhållandet, vad som är bra, vad som kunde vara bättre. För let's be honest, det finns alltid saker som kunde vara bättre. Småsaker eller större saker.

Jag tror att det är jätteviktigt att man verkligen tar sig tid att prata med varandra om sånt som inte är så bra och göra det utan att det blir ett bråk av det. Rensa luften lite. Även om det aldrig är roligt att prata om mer eller mindre jobbiga saker så är det så otroligt skönt efteråt. Som att gå i parterapi fast hemma, typ.

Nu ska jag snart försöka sova också, tänkte egentligen bara blogga lite snabbt och säga godnatt men ni fick lite visdomsord på köpet! Sov gott mina finaste.

Lämnar er med en nytagen bild på mitt hjärta...


Inga kommentarer: