måndag, oktober 31, 2011

Kvällsjobb

Forutom att dela ut godis till sma haxor och monster som ar mer sota an laskiga, sa pysslar jag aven med mina kvitton ikvall, som ni kanske gissat av bilden? Finns roligare saker att gora, men papperna ska vara inne om nagra dagar, sa bast att ta sig i kragen...


Jag har aven lagat flaskfile idag som blev helt sjukt god. Skivad och marinerad i morotsolja, Worchestersas, Sweet Chilli-sas, gronsakskrydda och salt. Sen stekt med lok. Och sen sas pa gradde, creme fraiche, ketchup och stekskyn plus lite mer Worchestersas och aven lite soja och kottfond (man tager vad man haver liksom). Vi at en hel flaskfile pa tre pers. Jag at tre sma kantbitar och en mittbit, sa pojkarna at nog en del. Fanns inte ens tid att ta kort pa maten som aven sag god ut, sa fort gick den at, ha!

Nu ska jag aterga till mina kvitton och mitt godisutdelande, sen ska jag forsoka somna i tid ikvall...

1 kommentar:

Mamma sa...

Tur att det inte stod motorolja som jag läste först.