tisdag, december 13, 2011

Metro 2033 - Minirecension

Hej och valkomna till boktipset!

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag ga och lagga mig och fortsatta lasa Metro 2033 som jag lanat av Petter.

Den ar skriven av Dmitrij Gluchovskij och ar en postapokalyptisk skildring av varlden ar 2033. Det har efter ett karnvapenkrig blivit omojligt att bo ovan jord. sa resterna av Moskvas befolkning har bosatt sig i tunnelbanorna. Varje station har blivit i princip en egen stat och dom ar standigt pa sin vakt mot farorna som lurar i dom morka tagtunnlarna...

Jag har inte last sa jattemycket men hittills ar den toppenbra och valdigt spannande! Inte speciellt svar (laser den pa svenska) men anda valskriven och man undrar hela tiden vad som kommer att handa, och man forvanas standigt over alla vandningar intrigen tar genom tunnlarna i Moskva...


En intressant grej ar att den visst gavs ut pa internet forst, men blev sa popular att forfattaren fick den publicerad aven i pappersform och nu ar aven en uppfoljare ute - Metro 2034, en direkt fortsattning pa forsta boken. Me like!

Inga kommentarer: