måndag, januari 02, 2012

Bloggen, meet Coraline

Ja, jag har lite oortodoxa namn pa mina bilar. Den forsta hette Victor the Vectra och nu har jag Coraline the Corsa. Funderade ett tag pa Kenny, men kom forst fram till att det ar en tjej och aven att Kenny skulle man ju bara tanka pa King Kenny.

Jag har funderat lite och velat fran om ater mellan att kopa en battre begagnad sak, en gammal rosthog eller att leasa en bil. Kom fram till att en rosthog var ju vardelost, da skulle jag lika garna kunna reparera min gamla och hoppas pa det basta. Och dessutom skulle jag ju behova alla pengarna pa en gang. Leasa en bil gar ju bra, men var minst lika dyrt som att kopa, och da har man anda inget att visa i slutandan. Sa kopa var alternativet som var kvar.

Jag skulle aldrig kopa en sprillans ny bil, den forlorar sa sjukt mycket i varde sa fort man lamnar bilaffaren. Sa blev en femdorrars Corsa SXI fran 2009. £8000, typ £200 i manden. Sa blev lite dyrare an planerat, men den ar a andra sidan mycket billigare i drift och att forsakra, sa det kommer nog att jamna ut sig!

Tog bara en snabbild i kasst ljus sa ni skulle fa se, battre bild kommer nar dagsljuset atervant sa ni far sta ut med den nagot gryniga kvaliten tills vidare...

Inga kommentarer: