tisdag, januari 03, 2012

Kärlek vs Klokhet

Jag och Petter har ett val att gora. Boende. Vi kollade pa tva stallen idag. Det ena ar det otroligt fina huset jag bloggade om haromdagen och det andra ar en alldeles nyrenoverad lagenhet som var kompis Jon bor i just nu och som ligger alldeles runt hornet fran South Albert Road, det forsta stallet jag bodde pa i Liverpool (Linnet Lane, langst upp mot skolan/langst fran Lark Lane, for er som vet).

Sa har kommer en lista som ar lika mycket for mig som for er, sa att jag ska kunna bestamma mig. Och ni far jattegarna komma med synpunkter i kommentarsfaltet for att hjalpa till!

Huset

Plus:
Karlek. Helt enkelt karlek.
Piano i sovrummet
Jattestor tradgard (as in JATTEstor), med tillhorande tradgardsmastare
Mysigt med gammaldags och vinklar och vrar
Massor med karaktar

Minus:
Dyrare
Enkelglasfonster, sa kan vara dragigt
Mer fix med bredband etc
Kanske ingen tvattmaskin (note to self: kolla upp!!!)

Lagenheten

Plus:
Mindre fix, nyrenoverad
Billigare
Enklare
Privat parkering

Minus

Inget eget ute-utrymme
Missy far bli inne-katt
Kanske kommer kannas som att bo i nan annans lagenhet
Mindre karaktar

Vad tror ni? Ar det dumt att ga pa magkanslan och hyra en stuga?

6 kommentarer:

viktoria cederberg sa...

Magkänslan är bra grejer. Tänk bara vad pianot är värt i välmående...?

Mamma sa...

Tvättmaskin på en bild i alla fall....
Ja vad ska man annars säga. Är det marginellt dyrare så ta chansen. :-) Ni kanske inte blir kvar för alltid där.

Thomas L sa...

Frågan är ju hur mycket dyrare det blir med uppvärmningen med enkelglas och allting, men nu har du ju nya raggsockar så det ordnar sig väl:)

signe sa...

Jag säger magkänsla!
Speciellt om det känns som att du skulle ångra dig om du valde lägenheten..

Emma sa...

Tack kloka ni, alla sager ungefar likadant, sa nu ska vi hyra stugan om vi far (var visst andra intresserade ocksa). Men lagenheten blir ett fantastiskt bra andraalternativ!

Mamma sa...

Självklart är det rätt att välja det "enkla" alternativet också. Kram!