torsdag, januari 12, 2012

Visste ni....

...vad Hasselbackspotatis heter pa engelska? Det heter Hasselback Potatoes. Jo, det ar sant! Dom ar skivade halvvags genom, precis som vara, med vitloks- och persiljesmor. Sa jag var bara tvungen att kopa dom, sa just nu sitter jag och mumsar pa potatis och pastrami (i brist pa rostbiff, som jag egentligen var sugen pa). Gott!

Neil ska traffa Laura i stan klockan sju, sa jag tankte fortsatta packa koket da. Det gar lattare att packa nar han inte ar har. Men det kanske inte ar sa konstigt?

4 kommentarer:

signe sa...

Färdig hasselbacks potatis? På burk? eller vakumförpackad? :)

Jag hoppas att du lyxade till det med färdig hasselbackspotatis från nån slags delikatessdisk/chark, där du köpte pastramin..

Emma sa...

Nejda Signe, alldeles farsk fran halvfabrikatets mastare Marks&Spencer. Den ar alltsa ra och man far ugnsbaka sjalv.

Helene sa...

Här i Edinburgh finns en svenskägd pub, Joseph Pearce (en av fyra som ägs av samma par från Borås). De serverar all sin mat med hasselbackspotatis istället för de vanligare chips . :)

signe sa...

Aha! Då förstår jag. Det tycker jag är ok. Smart om man inte orkar skära skårorna själv ;)
Såg framför mig nån risig färdigugnsbakad variant som man värmer i mikron..