tisdag, oktober 10, 2006

Planer narmaste veckorna

Nu ar jag less pa att sitta pa jobbet och i princip bara vanta pa att hitta nat annat. Det ar ingen som gor nat, ingen som bryr sig. Jag skulle kunna ringa in sjuk hela nasta vecka med full lon utan att nan skulle kolla upp det tror jag. Hmm, kanske nat man skulle gora och for en gangs skull ta sig tid att kurera sig forkylning?

Var pa en briefing idag om jobb pa Alliance&Leicester (bank), men lonen var kass, £1500 mindre per ar an har, plus att det ar ute i Orrell Park i Bootle, typ det skummaste (hjalp mig hitta ett battre ord for roughest pls?) omradet i Liverpool (forutom Kensington, men det ar liksom utom all tavlan). Vilket betyder att aven om jag klarar mig fran att blir mordad forsta veckan kommer jag att vara pank pga tag/busspriserna, nu gar jag ju overallt liksom (om det inte regnar, da tar jag bussen!). Seriost, Bootle? Det ar typ som... jag kommer inte pa nat liknande.. Typ nan rough del av Sthlm eller Bronx i NY eller nat i den stilen. Fullt av Scallies och hemska manniskor!

I helgen hander ingenting alls. Ska bli sa skont att bara ta det lugnt, umgas lite med Tom och kurera min forkylning. Dessutom, helgen efter kommer att bli spannande, ett helt gang av Toms gamla kompisar fran Uni kommer och halsar pa och atminstone fem av dom sover nog hos oss.
Jag jobbar lordagen... Kanske skulle sno Neils nycklar (han ar i Newcastle den helgen) och sova dar... Fast da har jag ju a andra sidan ingen koll pa rummet. Hmm. Aja, vi far se.

Och sen helgen efter det ar det dags for Hotell Emma igen, for da kommer Helena hit. Ska bli kul att traffa henne igen, vi har ju inte setts sen... ja, nar var det sist? Juli? Lange sen iaf!

Weo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Roughest = skabbigaste ?