torsdag, september 28, 2006

Halleluja for sparkling water...

Blev fotboll igar.

Inte Chris, han skulle kakla badrummet. Vuxet varre!
Men Neil, Johan, Mats och jag, som jag skrev igar. Och Veronica, Mats sambo (fastmo). Det ar inte alltfor vanligt att hon har tid att haka pa, hon gor namligen AT-tjanst, lakare alltsa, pa Royal Hospital. I ar jobbar hon "bara" 6 dar/natter i veckan i snitt...

Det var for ovrigt i en skum twist of fate Veronica som var min nattlakare nar jag kapade fingret. Jag fick inte med mig nagra varktabletter fran akuten upp pa avdelningen, och dom hade tagit ut morfindroppet. Sa jag bad om att fa ett par varktabletter att sova pa (klockan var val ca tre pa morgonen vid det har laget), men sjukskoterskorna hade inte befogenhet att skriva ut tabletter, jag var tvungen att vanta pa nattlakaren. Ca 20 minuter senare satt jag fortfarande och muttrade for mig sjalv om lakare som aldrig har tid for patienterna osv... Da dyker lakaren upp och det ar Veronica. Very surreal, to say the least. Men det kandes valdigt tryggt och bra. Och hon gav mig bade varktabletter och oronproppar sa att jag skulle kunna sova, hon var en riktig liten darling!

Fotboll iaf.

3-2 till Liverpool, dom ledde 3-0. Snyggaste malet en bicycleta av tva meter Crouchy.
Sag matchen pa The Flute, sen vidare till Fly in the Loaf for en pint till. Fast vin for mig. Blev tva sma glas igar, jobb 8 i morse... Lite seg anda, formodligen mest pga somnbrist, dromde om Dementors (Harry Potter alltsa) och grejor... Sa overlever morgonen pa Muller Light Vanilla och Caledonian Sparkling Water.

Kanske skulle jobba lite nu?

Inga kommentarer: