torsdag, september 28, 2006

Jobb

Hittade ett jobb som verkade helbra i the Echo idag. Tio timmar om dan, men bara fyra dar i veckan, jobba med passansokningar. Schysst lon ocksa. Och mitt i stan, sa ingen busskostnad eller nat.

Men.

Man var tvungen att ha bott i england i minst 5 ar. Jag som trodde att hela grejen med EU ar att vem som helst ska kunna jobba vart som helst, typ. Aja, det loser sig val pa nat annat satt, antar jag. Men anda.

Finns ett jobb pa Royal Bank of Scotland som jag funderar pa att soka, verkar ratt schysst, och betyder ju att jag slipper jobba kvallar och sondagar, och bara lordag formiddag. Och dessutom kan jag antligen slippa jobba i ett callcentre, ar hyfsat less.

Mitt CV borde ju vara attraktivt, tycker man.. Jobbar (jobbat) for Storbritanniens storsta forsakringsbolag, och tagit hand om Microsofts storsta foretagskunder i Skandinavien och England... Det ar ju inga skitforetag jag jobbat for. Dessutom fyra sprak... Menmen, tydligen inte.

2 kommentarer:

viktoria cederberg sa...

Hejja hejja hejja aik....

viktoria cederberg sa...

Haha, jätte jätte kul, hade två stycken på resultatservice på sms under matchen, riktigt roligt. Kan alltid ha fler Ska du ha uppdatering på lördag eller? :)