fredag, oktober 06, 2006

Hutlosa priser

Var och handlade till middagen idag. £30 (ca 520 kr) for mat till fem pers inklusive efterratt och sallad och grejor. Helt ok, tillochmed ratt billigt, tyckte jag. Tills jag insag att jag inte kopt blabar till blabarspajen an. £2 for 150 gram, och det behovs tre-fyra paket. Jag blev snal och kopte tre. For 80 spann! Vi snacker nu ett pris pa typ 180 kr/liter! Iofs var det har pa Sainsbury's som ju ar ratt dyrt, men dom hade inga blabar i nat av dom fyta fruktstanden utspridda over stan (ja, jag gick till alla), sa jag var tvungen!

Men nu ar det gjort iaf, och cheesecaken ar i frysen, sa allt ar redo. Forutom maten och salladen och blabarspajen. Hm. Kanske borde hojta till Johan och be honom hjalpa mig att borja skica potatis till gratangen, ni ska ju inte tro att vi har nan mixer som kan skiva dem at oss...

Tack och adjo, korv med bro'!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej

ser att du också blitt utlandssvensk.

tänke bara säga hej..passerade när jag kollade in vickans blogg-länkar.

sofie

viktoria cederberg sa...

Heeeeeej bejb. Du, du kan få komma hem å flocka blåbären själv. :) Ta ifrån polackerna å thaisen sina jobb. :)

Kraaaaaaaaaaaaam.