lördag, november 27, 2010

Dag 1 - Presentera mig sjalv

Jaha.

Ni kanner mig sakert redan, ni som laser det har. Men om det rakar vara nagon som borjar bli senil, here goes:

Emma heter jag, fodd i Skelleftea pa Norrlandskusten en sommarnatt 1983. Vaxte upp pa Anderstorp till jag var sex, nar jag, mamma, pappa och lillebror Petter som ar tre ar yngre flyttade till Sunnana. Gick alltsa skola pa Sunnana och borjade darav oundvikligen spela fotboll. Back eller malvakt, var pa lanslagslager dar jag traffade varldens basta Vik. Holl pa med det till jag var 16, nar det blev satsa eller sluta. Sa jag slutade. Hade liksom skola och innebandy anda.
Forutom innebandy och fotboll har jag aven hallit pa med simning och volleyboll. Glommer jag nan sport nu? Jag tror inte det. Forutom lite skolhockey, som var superkul!

Pluggade musik pa gymnasiet, till min syo-konsulets stora fortret. Han tyckte att jag skulle ga naturlinjen eftersom jag hade MVG i matte, fysik, kemi, teknik och biologi. Mitt argument var att det hade jag aven i musik, bild och slojd! Jo, jag var ratt bra i skolan nar det begav sig.

Blev da musik iaf, dar jag hade tre av de basta aren av mitt liv. Larde kanna de flesta av mina nuvarande kompisar - (Signe, Karin, Helena, Lollo) vaxte upp, och hade mitt forsta langre forhallande. Mer om detta sedan, tror jag bestamt. Hr kvar mitt stora musikintresse och saknar mit piano hemma hos mamma nat grymt!

Gick ut gymnasiet, visste inte vad jag ville gora och tyckte att Skelleftea var for litet. Men kanske inte riktigt redo att helt ge mig ut i den stora vida varlden. Sa jag sokte ett interpraktkstipendium, vilket skulle innebara fem manader utomlands med redan ordnade pengar och sen hem till Skelleftea igen. Jag ville vara pa en livemusikklubb eller skivstudio, och efter manga om och men blev det the Picket i Liverpool. Att det blev just den stan var bara en slump. Sokte aven i Manchester, Edinburgh och Dublin. Det kanske ni inte visste?

Tva-tre manader in insag jag att jag inte pa langa vagar var fardig med Liverpool och bestamde mig for att stanna kvar. I samma veva skiljde sig mina foraldrar vilket inte var helt ovantat men saklart jattetrakigt anda. Blev ju dock till det basta eftersom jag fatt tva fantastiska bonusfamiljer och mycket lyckligare foraldrar.

Nar de fem manaderna var over fick jag jobb pa Microsoft dar jag jobbade i 18 manader och hade fantastiskt mycket kul med Jill och Kattis, inte minst pa the loooveboat (le Bateau). Det maste ju finnas en miljon internskamt fran den perioden av mitt liv. Under den tiden spelade jag aven innebandy har och traffade darigenom Neil, som eftersom han delade hus med Jimmie blivit indraftad som malvakt.

Sen blev det Norwich Union, ett forsarkingsbolag, i ett ar och sedan halkade jag in pa ett bananskal till ett jobb pa Carpenters Solicitors i november 2006, dar jag fortfarande ar kvar. Borjade som Legal Advisor men ar nu en Development Trainer, dvs utbildare och utvecklare. Ni som laser bloggen ofta kan nog inte ha undgatt att det ar ett jobb som jag faktiskt tycker supermycket om, aven om det ofta ar stressigt och mycket att gora.

I april 2007 kopte vi radhus i Wallasey, som ligger pa andra sidan Mersey och har bott dar sen dess, jag, Neil och Missy.

Jaja, mer om mig kommer ju under den narmsta manaden och vill ni veta nat mer ar det ju bara att slanga in en kommentar!

1 kommentar:

Lovisa och Markus sa...

Jej, vilket kul grejj!
Blir att följa din blogg med ännu mer spänning nu när du håller på med deta projekt :-)