måndag, november 28, 2011

Vardagslyx

Jag vet inte om jag har namnt det, men det ar kommunalstrejk pa onsdag, och bada tunnlarna under the Mersey in till Liverpool ar stangda. Vilket innebar att om man ska in till Liverpool maste man kora runt Runcorn Bridge, dar det ar trafikstockning varenda dag i vanliga fall, och med 20 000 pendlare till kommer det att vara kaos. Sa jag sa att jag skulle vara ledig pa onsdag istallet for att sitta i trafik i flera timmar.

Men sen hade Neil ett specialerbjudande pa ett Crowne Plaza-hotell som ligger nara mitt jobb och bara en buss in till stan for Neil, tva natter for en. Sa imorgon aker vi och bor pa hotell i tva natter, vilken lyx va? Det intressantaste ar att hotellet kostar £80 for tva natter for tva personer, och genom att jag kan jobba pa onsdag tjanar jag £150 till. Sa jag tjanar alltsa pengar pa att bo pa hotell med Neil i tva natter! Vart!

Inga kommentarer: