måndag, november 29, 2010

Dag 3: Mina Foraldrar

Jag har varldens basta foraldrar. Och numera aven varldens basta bonusforaldrar.
Mina foraldrar ar sa olika, att ibland undrar jag hur dom var gifta i over 20 ar utan att ha ihjal varandra flera ganger om!

Min mamma heter Catrine och ar inte 50 fyllda. Det var status att ha en ung mamma nar man gick lagstadiet, sa jag var alltid lite haftig. Hon ar fodd i Umea men har bott pa diverse olika stallen, inkludive Hornefors, Uppsala och Lovanger. Hon jobbar med IT, och jag vet aldrig riktigt exakt vad hon gor! =)
Min mamma ar varm, kanslosam och omtanksam men var den som jag oftast brakade med av mina foraldrar. Nu ar hon min basta van. Hon roker, aja baja!! (Forlat mamma - nu nar det ar ute pa internet kanske du slutar?) Lamna aldrig nat trafargat i min mammas narhet da det oundvikligen kommer att vara vitmalat nar du ska hamta igen det... Hon ar sambo med Hans, som ocksa jobbar med IT, dom jobbade ihop i manga ar. Han har tre barn sen tidigare som alla ar toppen. Hans ar aven musiker och konstnar och lopare/skidakare. Manga talanger, helt enkelt. Men hans basta talang ar nog att gora varldens basta mamma lycklig!

Forsta bilden jag har pa mamma och Hans (mamma fastnar inte sa ofta pa bild):


Min pappa heter Thomas och ar 55. Han fick en Liverpooltroja med Thomas 50 pa ryggen som han stolt hade pa sig nar Liverpool slog Milan i CL-finalen for fem ar sedan. Pappa ar fodd och uppvuxen i Hokmark, en by utanfor Lovanger. Han jobbar pa Stadskontoret som matningsingenjor (ratt sa, pappa?) och jag vet inte riktigt hur jag kan beskriva vad han gor heller. Nar jag var liten var jag alltid avundsjuk pa barn vars foraldrar var "Polis och Larare" eller nat sant. Dom visste man ju vad dom gjorde iaf, ha! Pappa ar lugn, snall, trygg och tycker sjalv att han ar jatterolig. Pappahumor, kallas det, och man maste nog vara aldre an mig for att till fullo uppskatta den..... Underligt nog kom jag och min fina pappa varandra mycket narmare efter skilsmassan och vi ar nu supernara! Pappa har vinnarskalle och fuskar alltid om det ar det som kravs for att vinna! Han ar gift sedan 2007 med Marie som ar en helt fantastisk manniska och jag ar superglad att hon ar min extramamma, fick jag valja nan skulle det vara henne. Dessutom kommer hon ju med tre superfina bonussyskon till mig, kunde inte onska mig battre an dom!

Brollopsbild. Finns manga fina men den har ar min favorit!



Jag har nog arvt egenskaper av bada mina foraldrar. Kanslosam som mamma, att se oss saga hejda till varandra ar en syn. Neil sager att jag och min pappa ar precis lika laid-back (avspanda?) som personer, vi blir inte sa latt upprorda over saker.

Sana ar mina foraldrar i en kortfattad beskrivning. Finns sa mycket mer att saga om hur mycket dom betyder for mig och hur mycket jag alskar dom, men det hoppas jag att dom redan vet och det skule bli sa langt att lasa pa bloggen!

Mamma och Hans, Pappa och Marie - alskar er! ♥♥♥♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du skrivit om dina föräldrar!! Fick faktiskt en tår i ögonvrån när jag läste...
Kram till dig från Rosita

Mamma sa...

♥♥♥♥

Mamma sa...

Fast det låter ju som om jag och Thomas inte kunde dra jämnt - och så var det ju verkligen inte. (Det var - som du säger - nog mer ofta som du och jag brådade..:-) Vi hade många bra år tillsammans hela familjen. Men inget gott kanske varar för evigt. Och uppbrott kan ju leda till något bättre som vi märkt.
För övrigt tror jag att vi Dag 24 i din berättelse kommer att hitta mer som vi har gemensamt :-)
Kram!

Mamma sa...

Äsch, varför kan man inte rätta sina skriv-/stavfel i kommentaren efteråt...